Nemzetközi kamionosként 2 hét európában


Két hét Európában egy kamionban – tévéstáb a fülkében

Két hétig kísérünk egy nemzetközi kamionost egy klasszikus, magyar kőrjáraton. Munka van, menetrend, fuvar, határ, rakodás. Az a cél, hogy úgy lássunk, mint aki bent ül a fülkében.


0. nap – indulás előtti felkészülés (telephely)

04:40–06:00

  • Körbejárás a jármű körül (walkaround): gumik (nyomás, sérülés), felnik, fék- és légrendszer, lámpák, rendszám, ponthálók, csúszásgátló szőnyegek, spaniferek, rögzítőrudak.
  • Fülke és „konyha” rendje: 12/24V hűtőláda, vízforraló, rizsfőző/minisütő, evőeszközök, mosogatószer, papírtörlő, szemeteszsák.
  • Személyes felszerelés: 10–12 napra váltásruhák, papucs parkolóra, törölköző, zuhanyszett, alap gyógyszerek, zseblámpa, munkavédelmi bakancs, láthatósági mellény, kesztyű.
  • Okmányok: jogosítvány, GKI, tachográf-kártya, CMR tömb/nyomtatvány, biztosítások, útdíjeszközök (pl. osztrák GO-Box, német Toll Collect fedélzeti egység), céges tankkártya.
  • Fuvarbriefing a diszpécsernél:
  • 1. felrakás: Győr ipari park → Bécs (AUT) elektronikai alkatrész (22 raklap).
  • 2. fuvar: Bécs → Stuttgart (DEU) gépalkatrészek.
  • 3. fuvar: Stuttgart → Liège (BEL) üres EUR-raklap.
  • 4. fuvar: Liège → Reims (FRA) csomagolóanyag.
  • 5. fuvar: Reims → Verona (ITA) üvegpalack (boros üveg).
  • 6. fuvar: Verona → Ljubljana (SLO) élelmiszer-alapanyag.
  • 7. fuvar (vissza): Ljubljana → Győr (HUN) gépalapanyag.

(B-roll: kéz betolja a tachográf-kártyát, kiválasztja a kezdő országot. GPS-be beütött cél: „Bécs, ipari övezet – Gate 4”.)

06:00 – kigördülés a kapun. A kamera a műszerfal felől látja, ahogy a nap éppen csak dereng.


1. nap – Magyarország → Ausztria (Győr → Bécs)

06:00–07:25Győr, felrakó

  • Portásfülke, beléptetés, mérleg.
  • Rámpaszám 12, villástargonca rakodik. Sofőr figyel: súlyelosztás, raklapok állapota, fóliázás.
  • Rögzítés: 10–12 spanifer, ékek, csúszásgátló szönyeg sávok.
  • CMR kitöltés (feladó, címzett, árukód, súly, raklap-szám).
  • Plomba a hátsó ajtóra, fotó dokumentáció telefonon.

07:25–10:30 – M1 → Hegyeshalom → A4 (AUT)

  • Tempomat 86–88 km/h. Fogyasztás figyelés (pillanatnyi és átlag).
  • Tachográf ritmus: 4 óra 30 percnél megálló.
  • Tankolás nem kell még: telephelyen töltés volt, de AdBlue szint ellenőrizve.

10:30–11:15 – Pihenő (A4 Rasthof)

  • WC, kézmosás, szendvics, kávé a termoszból.
  • Dokumentumok átnézése, kapuablak ideje Bécsben: 12:30–13:30.

12:20–13:05Bécs, lepakoló (Gate 4)

  • Beáll a rámpára, raktár személyzet bontja a plombát.
  • Lepakolás: 22 raklap, sérülésmentes. Átvételi jegy, aláírás.
  • Következő fuvar-cím már beérkezett a céges appban: felrakás Stuttgart környékén holnap reggel 9:30-ra.

EsteAUT Autohof

  • Vacsora főzés a fülkében (tészta + kész szósz).
  • Zuhany (5–7 €), ruhaszárítás kabinban.
  • Terv: holnap A8-as német autópálya, cél a felrakóhoz közeli parkoló.

2. nap – Ausztria → Németország (Bécs → Stuttgart térsége)

06:00–10:30 – A1 → A8 (DEU)

  • Forgalmi sajátosságok: építkezés-sávszűkítés, 80 km/h szakaszok.
  • Átállás német útdíj-környezetre (ellenőrző kapuk, BAG furgonok).

10:30–11:15 – Pihenő (A8 Rasthof)

  • CB-rádión infók: baleset 70 km-rel tovább, javasolt kerülő.
  • Sofőr útvonalat finomít a GPS-en.

12:30Stuttgart melletti felrakó

  • Biztonsági oktatás: sisak, mellény kötelező.
  • Rakodás: 18 raklap gépalkatrész (részben ládák), 23 tonna össztömeg.
  • Súlyelosztás: tengelyterhelés kalkuláció (elöl/hátul).
  • Rögzítés + fotó, CMR, plombaszám feljegyzése.

14:00–18:00 – Továbbállás és parkolóvadászat

  • A német parkolók este gyorsan telnek. Már 17:00-tól nézi a kijáratoknál lévő infótáblákat (szabad helyek).
  • 18:05 – talál helyet egy Autohofban: áram nincs, de zuhany tiszta, étterem oké.
  • Vacsora: konzerv + köret, zöldség. 20–25 perc mosogatás, kabin rend.

3. nap – Németország → Belgium (Stuttgart → Liège)

05:45 – indulás, köd, hűtősök zúgása háttérben.
07:00–10:30 – A61 → E42 irány Belgium.

  • Kamion előzési korlátozások: sokszor egy sávban araszolás.
  • Tachográf-pihenő: 45 perc, gyors zuhany (ha van), vagy helyi mosdó.

12:40Liège, logisztikai park

  • Bejelentkezés automatán: kap kártyát, kijelölt D-17 rámpa.
  • Lepakolás: a gépalkatrészeket célba adják.
  • Felrakás: üres EUR-raklapok Reims-ig. Gyors, 35 perc.
  • Raklapokhoz rögzítés csak jelképes (nem dőlhetnek), plomba nem szükséges, de hátsó ajtó zár.
  • Admin: CMR, nyomkövető app update.

Este – belga E42 melletti parkoló

  • Belgiumban sok a zsúfolt parkoló, wc általában oké, zuhany vegyes.
  • Vacsora: hideg szendvics + tea. Költségkímélő nap, mert Belgium drágább.

4. nap – Belgium → Franciaország (Liège → Reims)

07:00–09:30 – Kényelmes menés, rövid táv.

  • A raklapos fuvar Reims ipari övezet.
  • A bejáratnál „time slot” rendszer: 10:00–11:00 között a foglalás.
  • Várakozás: 40–60 perc általában szokás. Sofőr papírokat készít elő, ellenőrzi a CMR kitöltést, majd sorra kerül.

10:45–11:30 – Lepakolás, gyors ügyintézés.

  • Új megbízás érkezik a diszpécsertől: ugyaninnen üvegpalack beszállítás Veronába.
  • Rakodás: ülai rakomány, érzékeny. Az egyes rétegek közé hullámkarton, feliratozás: „Fragile”.
  • Rögzítés: több spanifer, sarkoknál védő élvédők. Kétszer ellenőrzi.

12:20–16:30 – Tovább délkeletnek, Alpok felé

  • Francia A26–A7 szakaszok, majd a hegyvidék.
  • Fogyasztás nő, sebesség csökken, motorfék használat lejtőkön.
  • Tankolás: tervezett, hogy olcsóbb zónában tölt (céges kártya preferált kutaknál).

Este – határközeli parkoló Ventimiglia környéke felé közelít

  • Pihenő előtt még vizuális rakomány-ellenőrzés (ajtó nyit, szemrevételezés, visszazár).
  • Éjszaka előtt emailben rövid napzáró jelentés a diszpécsernek.

5–6. nap – Heti pihenő (45 óra) a francia–olasz határnál

Szombat 14:00 – Hétfő 11:00 (példa)

  • Őrzött, fizetős parkoló: biztonság, zuhany, mosógép, Wi-Fi.
  • Kötelező heti pihenő (EC 561/2006/EK): nem vezethet, nem végezhet munkát, csak pihenhet.
  • Program: kabin nagytakarítás, ruhamosás, főzés (pl. rizs + csirke, tészták), telefonos/video kapcsolat otthonnal.
  • Sofőrök közti információcsere: melyik olasz felrakón gyorsak, hol jó a zuhany, hol drága a kaja, autópályadíj-trükkök (legális keretek között), rendőri ellenőrzési pontok.
  • Egészség: nyújtás, 20–30 perc séta a parkoló peremén, hidratálás, szem pihentetése.
  • Admin: CMR-ek lefűzése, számlák fotózása, tankolási blokkok rendszerezése.

(B-roll: parkoló „élete”: főzőlap sistereg, valaki sakkozik a fellépőn, teregetett pólók a fülkékben, esti pizzás furgon körül sor.)


7. nap – Francia–Olasz határ → Verona (lepakoló)

11:00–15:00 – A8 → A10 → A4 (ITA)

  • Part menti szakaszok: szűk be- és kivezetők, forgalmas felhajtók.
  • Rakodás-érzékenység miatt óvatosabb tempó, nagyobb követési távolság.

15:30Verona, palackgyár – lepakoló

  • Biztonsági előírás: sisak, mellény, zárt cipő.
  • Raktár átvételezés: tételes, doboz/rekesz szint is lehet.
  • Sérülés-ellenőrzés: nincs törött áru → gyors „ok” a CMR-re.

16:10Új felrakó: Verona periféria, élelmiszer-alapanyag Ljubljana felé

  • Raktárban hűvös, részben hűtött tér.
  • Rakodás 33 raklap, nettó tömeg 21,6 t.
  • Ajtózár, plomba, CMR, hőmérséklet-igény nincs (nem hűtős), de fénytől védve oké.

Este – A4-en kelet felé, pihenő egy tiszta olasz Autogrill mellett

  • Étel: helyi tészta, egyszer „kívül eszik” (költség tervezve).
  • Zuhany, 30 perc séta az állók között (keringés, derék lazítás).

8. nap – Olaszország → Szlovénia (Verona → Ljubljana)

06:00–09:30 – A4 → A34 → Gorizia irány, határ Szlovénia

  • Útdíj ellenőrzések, sebességhatárok szigorúak.
  • Sofőr megjegyzése a stáb felé: „Itt a sávváltásnál sok a hirtelen manőver, figyeljünk.”

10:20Ljubljana, lepakoló

  • Logisztikai park – tiszta, korszerű, gyors admin.
  • Raktár személyzet: angolul vagy németül is kommunikálnak.
  • Lepakolás 55 perc, sérülés nélkül.
  • CMR aláírás, cégpecsét, céges app „delivery completed”.

11:45Felrakás (visszfuvar) Lj-ból Győrbe – gép/nyersanyag

  • Ipari park másik végében. Biztonsági kapu, check-in pult.
  • 23 t, vegyes ládák/raklapok, súlypontos rögzítés.
  • Fotózás, plombaszám, CMR, indulási ablak 13:20–13:40.

Délután – A1 (SLO) → Határ HUN

  • Útdíj csatorna váltás (HU e-matrica a pótkocsira is, ha kell, céges fiókban).
  • Vám/ellenőrzés általában gyors, de kész a mappa (CMR, biztosítás, fuvarlevél).

EsteSopron környéki pihenő

  • Magyar szó a rádióban. Fülkében gyors pörkölt-melegítés.
  • Holnapi lepakoló címe, kapuablak, győri ipari park beléptetési kód.

9. nap – Szlovénia → Magyarország (Ljubljana → Győr) – lepakoló + „félkör-zárás”

07:00Győr, lepakoló

  • A kapunál sor 8–10 kamion. Beengedés a time slot szerint.
  • Lepakolás: 1 óra 20 perc.
  • Papírok egyeztetése: mennyiség, tétellista, sérülésmentesség.
  • CMR, átvételi jegy → irodába vissza.

10:00–11:30Telephelyre vissza, félkör zárása

  • Adatok mentése (tachográf letöltés), számla csatolás, CMR leadás.
  • Gyors műszaki ellenőrzés: gumi kopás, fékbetét jelző, hibakódok.
  • Fülke takarítás, mosás kívül (ha van mosó a telepen).
  • Rövid pihenő – de a kör még folytatódik, mert újra kifelé megyünk (a két hét nem ért véget, most jön a második „ív”: DE–BE–FRA–ITA–SLO „visszajárat”).

10. nap – Magyarország → Ausztria → Németország (újabb kör első napja)

Hajnal – új fuvar: Győr → München környéke (DEU) vegyes iparcikkek, 19 t.

  • Rakodás Győrben, admin csomag újra.
  • Útvonal: M1 → A4 (AUT) → A8 (DEU) München térség.
  • Pihenő: A8-on Rasthof, zuhany+szendvics.
  • Lepakolás: délután, gyors, szervezett.
  • Felrakás: München → Köln térsége, irodatechnika.

Este – Parkolóvadászat a Ruhr-vidék előtt

  • Terv: 18:00-ig helyet találni (különben nehéz).
  • Sikerül: Autohof, kártyás fizetés, blokk fotó a céges appba.

11. nap – Németország → Belgium (Köln → Liège/Genk övezet)

ReggelLepakolás Köln mellett: dokk, rámpaszabály szigorú, 30 perc/palló átlag.

  • Felrakás: belga cím, csomagolóanyag/ral.
  • A német–belga szakasz sűrű: sok van- és buszsáv, zsúfolt csomópontok.

DélutánBelgium ipari park

  • Felrakó személyzete: francia/német/angol keverék, jelnyelv + mosoly segít.
  • Rakodóaknák mélyebbek, rámpa megállító ütközők fémből.
  • Papírmunka: többoldalas átvételi jegy, sorozatszámokkal.
  • Tachográf: nap végi 9:00 vezetési idő közelít → pihenő.

Este – Belgium: őrzött fizetős parkoló

  • Drágább, de biztonságos.
  • Étkezés: egyszer étterem (leves + főfogás), költségkeret tartása.
  • Vízfeltöltés kannába (20–30 liter), kabin páramentesítése.

12. nap – Belgium → Franciaország (Liège/Genk → Reims/Metz v.)

Reggel – rövid etap Franciaország felé.

  • Lepakolás: csomagolóanyag Reims térségében.
  • Felrakás: Reims → Észak-Olaszország (Milánó/Verona sáv) üvegpalack/élelmiszeripari csomagoló.
  • Rögzítés: élszélek védve, dupla spaniferezés.
  • E-útdíj: francia szakasz drágább → üzemanyag/út költségtervezés fontos.

Délután–Este – Francia A26–A7 → Alpok

  • Hegyvidéki vezetés: tartós emelkedők, pihenők gyors telése.
  • Parkoló: határ közelében, másnap reggeli átmenettel.

13. nap – Francia–Olasz határ → Milánó/Verona (lepakoló)

Reggel – határátlépés, olasz pálya A8/A4.

  • Lepakolás: 1–1,5 óra, admin gyors, de a sor kivárós.
  • Felrakás: visszfuvar Szlovénia Ljubljana – élelmiszer-alapanyag/műanyag granulátum.
  • Rakodás: silós kocsi nem, normál ponyvás raklapos: 33 EUR raklap.
  • Cél: még aznap átlépni Szlovéniába és megállni pihenőre.

EsteSzlovén Autohof (Ljubljana előtt)

  • Tiszta vizesblokkok, mosógép.
  • „Konyha” a fülkében: gyors egytálétel, mosogatás, fülke-szellőztetés.
  • Holnapi lepakoló címe és bejutási kódjai leellenőrizve.

14. nap – Szlovénia → Magyarország (Ljubljana → Győr) – végső lepakoló és zárási rutin

ReggelLjubljana, lepakoló

  • Modern rendszer: érkezés QR-kód, rámpaszám automatikus.
  • Lepakolás: 45–60 perc, papír zárás.

DélGyőr, végső lepakoló a visszfuvarral

  • Gyors sáv, visszavételi jegy, CMR leadás.
  • Telephelyre érkezés: tachográf letöltés, CMR-ek, számlák, útdíj-bizonylatok, tankolási blokkok leadása.
  • Jármű záróellenőrzés: hibajelzés? gumik? fék? világítás?
  • Mosás (külső-belső), szemetes ürítés, polcok letörlése.
  • Motor leáll. A műszerfal lassan sötétedik.
  • Két hét, kb. 7 500–8 200 km, 6–7 rakodás, 1 heti pihenő, mindennapi önellátás.

(Záró totál: álló kamionok sora, lemenő nap. Hang alámondás nélkül: csak a „csend”.)


Amit az utas is látna, ha mellé ülne

A ritmus

  • Vezetés: napi 8–9 (alkalmanként 10) óra; 4,5 óránként 45 perc pihenő.
  • Napi pihenő: 11 óra (rövidítve 9 óra, hetente max. háromszor).
  • Heti pihenő: 45 óra (ha csökkentett, akkor később kompenzálni kell).
  • Rakodás: napi 1–3 óra összesen (telephelytől függően több is lehet).
  • Étkezés/tisztálkodás: napi 1–2 óra.
  • Admin: napi 15–40 perc (papírok, app, jelentések).

A parkolók valósága

  • Őrzött fizetős: biztonság, zuhany, mosó – 10–25 €/éj.
  • Autohof/Rasthof: étterem, zuhany, bolt – zsúfolt estére.
  • Ipari zóna utcái: szükségmegoldás, zaj, ritkán WC.
  • Stratégia: helykeresés 17:00–18:30 között, különben könnyen telt.
  • Biztonság: fény, kamera, több kamion együtt; ajtó zár, értékek nem látszanak.

Étkezés és „konyha”

  • Alap: rizs, tészta, konzervek, tojás, zöldség, gyümölcs, kávé/tea.
  • Eszközök: 12/24V hűtőláda, vízforraló, rizsfőző/minisütő, fakanál, szivacs.
  • Költségkontroll: heti 2–3 „külső étkezés” belefér, a többi kabinban.
  • Higiénia: mosogatás minden este, felületek törlése, vízutántöltés.

Rakományok, amiket láttunk a körön

  • Elektronikai alkatrész (HUN → AUT) – értékes, sérüléskerülő kezelés.
  • Gépalkatrészek (AUT → DEU) – súlyos, tengelyterhelés kritikus.
  • Üres EUR-raklap (DEU → BEL) – gyors, de dőlés ellen biztosítani kell.
  • Csomagolóanyag (BEL → FRA) – könnyebb, terjedelmes.
  • Üvegpalack (FRA → ITA) – törékeny; élek védelme, dupla rögzítés.
  • Élelmiszer-alapanyag (ITA → SLO) – tiszta raktér, száraz, árnyékos.
  • Gépalapanyag (SLO → HUN) – vegyes, de stabil rögzítéssel.

Papírok és digitális nyom

  • CMR: minden fuvarnál feladó–címzett–áru–súly–plombaszám.
  • Plomba: sorszám fotó, CMR-re feljegyezve.
  • App: fuvarfeladatok, navigáció, költség/bizonylat fotók, státuszok.
  • Tachográf: vezetés/pihenőidők rögzítése, letöltés telephelyen.

Sofőr „láthatatlan” munkái

  • Előrelátó tankolás: országonként árkülönbség, céges preferált kutak.
  • Gumi- és fékfigyelés: minden pihenőnél körbenéz.
  • Időablakok: le/felrakónál „time slot”; késés = új időpont, csúszás.
  • Kommunikáció: diszpécser, raktár, portaszolgálat — nyelvkeverék, kézjelek.
  • Stresszkezelés: dugó, kerülő, várakozás; a ritmus visszaállítása.

14 nap részletes, „percesített” pillanatképei

1. nap (HUN→AUT): 06:00 indulás, 10:30 pihenő, 12:30 lepakoló (Bécs), 16:30 Autohof, 21:30 alvás.
2. nap (AUT→DEU): 06:00 menet, 12:30 felrakó (Stuttgart), 18:00 parkoló, 22:00 alvás.
3. nap (DEU→BEL): 05:45 indulás, 12:40 Liège lepakoló/felrakó (raklap), 18:30 pihenő, 21:00 alvás.
4. nap (BEL→FRA): 10:00 Reims le/fel, 12:20 indulás Alpok felé, 18:40 határközeli parkoló.
5–6. nap: heti pihenő, 45 óra (parkoló, mosás, főzés, séta).
7. nap (FRA→ITA): 15:30 Verona le, 16:10 fel (élelmiszer-alapanyag), 19:00 olasz pihenő.
8. nap (ITA→SLO): 10:20 Ljubljana le, 11:45 fel (vissza Győr), 18:30 Sopron pihenő.
9. nap (SLO→HUN): 07:00 Győr le, 10:30 telephely admin & gyors mosás.
10. nap (HUN→DEU): új kör, Győr→München le, München→Köln fel, 18:10 Ruhr-vidéki pihenő.
11. nap (DEU→BEL): Köln le, Belgium fel, 19:00 őrzött parkoló.
12. nap (BEL→FRA): Reims le/fel (ITA irány), estére Alpok alja.
13. nap (FRA→ITA→SLO): reggel át Olaszba, le/fel, estére SLO pihenő.
14. nap (SLO→HUN): Ljubljana le, Győr végső le, telephely zárás.


Mit tanul ebből egy kezdő vagy érdeklődő?

  1. A kamionos élet ritmusa kiszámított.
    Nem lehet „csak úgy” menni: tachográf diktál. 4,5 óránként pihenő, napi 9 óra vezetés (kétszer 10), 11 óra (vagy rövidítve 9) pihenő.
  2. A rakomány a „főszereplő”.
    Minden a rakomány védelméről szól: súlyelosztás, rögzítés, dokumentálás, plombák, képek, tételes átvétel.
  3. A parkoló stratégia fél siker.
    17:00–18:30 között kell helyet találni. Őrzött parkoló drágább, de biztonságosabb. A fülke az otthon: főzés, mosás, pihenés.
  4. Papír + digitális nyom.
    CMR, átvételi jegy, tachográf letöltés, appos státuszok. Ha nincs papír, „nincs fuvar”.
  5. Mentális állóképesség.
    Dugó, sor, várakozás, időablakok: türelemjáték. Séta, nyújtás, alvás, víz — egészség nélkül nincs biztonság.
  6. Költség-tudatosság.
    Tankolás országonként, étkezés többnyire kabinban, mosdók–zuhanyok fizetősek, blokk fotó kötelező.

Gyakorlati mini-útmutató

Indulás előtt – checklista

  • [ ] Gumi, fék, világítás, folyadékszintek, tartalék izzó/ biztosíték
  • [ ] Rögzítők: spanifer, élvédő, csúszásgátló, ék
  • [ ] Okmányok: GKI, jogosítvány, CMR, biztosítás, útdíj
  • [ ] Fülke: élelmiszer, ivóvíz (20–30 l), tisztítók, törölköző, takaró
  • [ ] Elektronika: töltők, kábelek, CB/telefon, powerbank
  • [ ] Munkavédelem: mellény, bakancs, sisak (ahol kötelező)

Útközben – napi rutin

  • [ ] 4,5 óra után pihenő (45 perc; ha kettébontja: 15 + 30 perc)
  • [ ] Minden pihenőnél walkaround (gumi, rögzítés, ajtók)
  • [ ] Parkolóhely előre (17:00 körül)
  • [ ] Papírok, app státusz frissen tartva

Rakodásnál

  • [ ] Súlyelosztás: tengelyterhelés ne lépje túl a határt
  • [ ] Érzékeny áru: dupla spanifer, élvédő, dokumentált állapot
  • [ ] Plomba száma → CMR-re, fotó a zárásról

Heti pihenő

  • [ ] Őrzött hely (ha lehet), zuhany, mosógép
  • [ ] Étkezés előkészítése több napra
  • [ ] Séta, nyújtás, alvás-rutin rendezése

Zárás

Láttunk hajnali kijelentkezést a portán, rámpára állást, várakozást, papírkupacokat, spanifert feszítő kezeket, parkolók esti életét, gőzölgő vízforralót a fellépőn, dudáló hűtős sort.
Láttunk hegyet, alagutat, esőt, napfényt, sok 90-es tempót, 45 perces pihenőket, és a végén azt a kattanást, amikor a kulcs utoljára fordul, a motor leáll, és a fülkében csend lesz.

Ha valaki kérdezi, milyen a kamionos élet két hétben, most meg tudjuk mutatni. Nem romantika és nem is szenvedés krónikája — munka, felelősség és ritmus. És néha egy szelet pizza egy olasz parkolóban, vagy egy jó kávé az Alpok lábánál, amiért megéri.

A cikkben bemutatott két hetes út csak egy illusztráció a nemzetközi kamionos élet mindennapjairól. Tudjuk, hogy a valóságban a munka sokkal összetettebb, változékonyabb és életszerűbb – minden sofőr más útvonalat, kihívást és helyzetet él át. Célunk, hogy egy általános képet adjunk arról, milyen felelősséggel és kitartással jár ez a hivatás.



Gyakran Ismételt Kérdések

1. Milyen hosszú egy nemzetközi kamionos fuvar általában?
Egy teljes európai körút általában 10–14 napig tart, attól függően, hány rakodás van és mely országokon halad át a sofőr. A heti pihenőidőt minden esetben kötelező betartani.


2. Hol tölti az éjszakát egy nemzetközi kamionsofőr?
A sofőrök leggyakrabban őrzött, fizetős kamionparkolókban vagy Autohof pihenőhelyeken állnak meg, ahol zuhany, WC és étkezési lehetőség is biztosított. Este 17:00 körül érdemes parkolót keresni, mert később szinte minden megtelik.


3. Milyen felszerelés szükséges két hét útra?
Alapvető felszerelés a váltóruha, tisztálkodószerek, 12/24V hűtőláda, vízforraló, alapélelmiszer, ivóvíz, spaniferek, élvédők, láthatósági mellény és munkavédelmi bakancs. A kabinban minden helyet érdemes praktikus tárolásra kihasználni.



Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük